بازدید از میدان امینونو: درست در کنار منطقه بندری، میدان امینونو مکان خوبی برای شروع یک گشت و گذار است. از یک فروشنده خیابانی غذا تهیه کنید، بر روی نیمکت بنشینید، منظره شاخ طلایی را تحسین کنید و به تماشای جهان در حال گذر بنشینید و ببینید چه چیزی به این منطقه اعتبار بخشیده است. پس از تغذیه کبوتران، برای کسب بینشی از اسلام و معماری دیدنی آن، وارد مسجد جدید یا ینی جامی شوید. مردم محلی آن را مسجد پرندگان می‌نامند و قدمت آن به قرن هفدهم می‌رسد. به عنوان یکی از آخرین مساجد باشکوه امپراتوری عثمانی، این مسجد اسرار فاش‌ نشده بسیاری در دل خود دارد.

بازار ادویه یا بازار مصری‌ها: در راه گذر از مسجد متعلق به قرن هفدهم، به بازار مصری‌ها در آن نزدیکی می‌رسید، جایی‌که می‌توانید سوغاتی انتخاب کرده و مهارت‌های داد و ستد کالا را تمرین کنید. معماری خیره‌کننده و رنگارنگ که در سقف دیده می‌شود، هر کسی را هیجان‌زده می‌کند. این بازار که بخشی از مجتمع مسجد جدید یا ینی جامی است، این روزها به عنوان یک جاذبه گردشگری جداگانه به خود می‌بالد. همه روزه بوی ادویه‌جات و گیاهان در هوا پخش می‌شود. از دیگر کالاهای فروشی در آنجا می‌توان به شکلات ترکی، قهوه و چاشنی‌های آشپزی اشاره کرد که هر یک می‌تواند سوغاتی بی‌نظیر برای عزیزان هنگام عزیمت به خانه باشد.

+بیشتر بخوانید: معرفی چند منطقه عالی استانبول برای خرید خانه

مسجد رستم پاشا: یک پیاده‌روی کوتاه پنج‌ دقیقه‌ای شما را به مسجد رستم پاشا مربوط به قرن هفدهم می‌برد. این مسجد اگرچه یکی از کوچک‌ترین مساجد استانبول است، اما به عنوان یک گوهر معماری از شهرت بالایی برخوردار است. این مسجد در حال حاضر برای بازسازی بسته است، اما درش بر روی نمازگزاران باز است و معمار سینان، معمار معروف عثمانی آن را با معماری داخلی ساده اما هنری طراحی کرده است.

مسجد سلیمانیه: یک جایگزین عالی برای مسجد رستم پاشا، در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای آن قرار دارد. مسجد سلیمانیه متعلق به قرن شانزدهم، در تپه سوم استانبول یعنی یکی از هفت تپه که شهر در اطراف آن طراحی شده است، قرار دارد. به عنوان یکی دیگر از اماکن پرستشگاهی باشکوه عثمانی، اندازه عظیم آن چشم‌اندازی بی‌نظیر بوده و اعتباری دیگر برای معمار سینان به دلیل شاهکار معماری است. استفاده از نور طبیعی در داخل مسجد، دکوراسیون و تزئینات ذاتی را به تصویر می‌کشد و باعث می‌شود که این مکان ارزش دیدن را داشته باشد.

EMINONU 3 - کارهایی که باید در محله امینونو استانبول انجام دهید

ایستگاه قطار سیرکچی و موزه راه آهن استانبول: معماری گوتیک قرن نوزدهم ایستگاه راه آهن سیرکچی باعث شده است تا در میان ساختمان‌های مدرن امروزی قرار بگیرید و تصویری بی‌نظیر و زیبا ایجاد کند. در نزدیکی سکوی اول ایستگاه قطار، یک موزه کوچک آثار باستانی از جمله لباس‌های رهبران ارکستر، پوسترهای تبلیغاتی، بلیط‌ها و عکس‌ها قرار دارد که دوران گذشته را به تصویر می‌کشد.

خرید در منطقه تحتاکاله: اگر خرید در لیست سرگرمی‌هایتان جای دارد، به سمت تحتاکاله در کنار بازار مصری‌ها بروید. دستفروشان همه چیز می‌فروشند که شامل محصولات هنری و صنایع دستی نیز است و در آن صنعتگران و افراد فعال در صنایع دستی، محصولات خود را در آنجا به نمایش گذاشته و می‌فروشند. همچنین هیچ چیز لوکس و مد روزی در تحتاکاله وجود ندارد، زیرا اینجا چشم‌اندازی از زندگی روزمره در امینونو را به تصویر می‌کشد.

در بازار بزرگ گم شوید: آماده گم شدن در بازار بزرگ استانبول، یعنی بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده ترکیه شوید. هزاران مغازه در پیچ و خم بزرگی از معابر باریک، سوغاتی‌هایی از جمله فرش‌های ترکی، قهوه، جواهرات بدلی، لامپ و سرامیک می‌فروشند. چانه زدن بر سر قیمت‌ها را فراموش نکنید. بازار بزرگ فروشندگان را بر اساس آن‌چه می‌فروشند گروه‌بندی می‌کند، یک سنت قدیمی عثمانی که هیچ نشانی از ناپدیدن شدن ندارد.

خرید خانه در ترکیه، خرید خانه در استانبول، مهاجرت به ترکیه


شنبه 10 خرداد 1399
بؤلوملر :